Roskilde Sejlkub

Roskilde Sejlklub har med sin beliggenhed i bunden af Roskilde Fjord et af de kønneste farvande i Danmark at sejle i.

Her er talrige vige og bugter, der yder ankerlæ for alle vindretninger, og samtidig store åbne bredninger til kapsejlads, der dyrkes flittigt.

Roskilde Sejlklub blev stiftet i 1905. Klubben  er med sine ca. 500 medlemmer, blandt de største sejlklubber i Danmark. Vores ungdomsafdeling og seniorsejlerskole er yderst aktive. Mange sejlere har begyndt deres sejlerkarriere i klubben.

Til ungdommen råder klubben over 26 optimistjoller, 3 laser-joller, 4 Feva joller og tre 470 joller. I seniorsejlerskolen foregår uddannelsen enten i klubbens ene Internationale Folkebåd, fire J80-ere eller i privatejede både.

Roskilde Sejlklub er også klub for en stor gruppe sejlere med egne fartøjer. Tursejlerne dyrker flittigt kap- og tursejlads i de naturskønne omgivelser ved Roskilde Fjord.

I 2003 blev Roskilde Sejlklubs kajakafdeling etableret. Kajakafdelingen har ca. 130 medlemmer.

• Formand
    Normann Sloth